Jernbaneveteranene feiret Raumabanen 100 år i september og reiste på tur med Gråkallbanen før sommeren
Stolte Jernbaneveteraner var vertskap på Raumabanens Jubileumstog 20. september. Vi var 7 konduktører i våre gamle NSB uniformer, 2 i rallarantrekk. Fra foreningens styre deltok Berit Bårdstu, Guri Moss og Terje Fossum. Toget ble kjørt med trippel Di 3 og 6 vogner av type B3, FR3, B5 og BC5. Ca. 170 gjester var med toget, deriblant 3 ordførere, fylkespolitikere, stortingsrepresentanter, ledere fra Jernbanedirektoratet, Bane Nor, lokale jernbaneentusiaster samt Jernbanens Musikkorps, Trondheim.









